1. Klantenservice

    • Hoe meld ik mijn product aan voor garantie?

      U kunt uw retourzending gemakkelijk aanmelden via dit formulier.

       Kies vervolgens het product dat je aan wilt melden en geef de reden hiervoor op. Voeg een foto van het product toe en controleer uw gegevens.

    • Hoe meld ik mijn retourzending aan?

      U kunt uw retourzending gemakkelijk aanmelden via dit formulier.

      Kies vervolgens het product dat je wilt retourneren en geef de reden hiervoor op. Indien nodig, betaal de verzendkosten van het vervoersbedrijf en ontvang je retourlabel

    • Binnen hoeveel dagen wordt mijn retourzending verwerkt?

      Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. We betalen het terug op de rekening waarmee u de betaling heeft gedaan.

       

      Let op:

      In de meeste gevallen wordt niet onze naam, maar de naam van Buckaroo gebruikt als referentie.

    • Hoelang duurt het garantieproces?

      Het garantieproces kan heel snel verlopen.

      Vanaf het moment dat u het pakket verstuurd heeft bedraagt dit ongeveer 4/5 dagen (bij hoge uitzondering maximaal 14 dagen)

    • Ik heb de originele doos van de bestelling niet meer. Kan ik mijn product op een andere manier verpakken?

      Als je de originele verpakking van het pakket niet meer hebt, kun je de items ook retourneren in een andere doos of zak. Het is echter van belang dat de items goed worden verpakt en dat je jouw retour hebt aangemeld via ons digitale retourportaal.

    • Wat gebeurd er wanneer er na onderzoek geen garantie op mijn product zit?

      Nadat het product is teruggestuurd en grondig is onderzocht, en er blijkt dat het niet onder garantie valt, zullen wij het product terug moeten sturen. Voor deze procedure kunnen onderzoekskosten van 20 euro in rekening worden gebracht.

    • Wat zijn de kosten voor het retourzenden?

      Wanneer uw aanvraag op garantie is goedkeurt zal er een gratis retourlabel actief worden. De kosten van deze retourzending nemen wij dan op ons.

      *Let op: dit geldt alleen voor een garantie aanvraag en dus niet voor een normale retourzending!

    • Wat gebeurd er als mijn aanvraag wordt afgekeurd?

      Wanneer u aanvraag op garantie wordt afgekeurd betekend dat er geen garantie zit op het product met die specifieke klacht.

      U kunt het product dan helaas niet terug sturen.

    • Wat zijn de kosten van een retourzending?

       De kosten voor retour van u thuis naar ons zijn voor eigen rekening. U bent vrij om te kiezen met welke vervoerder u dit doet.  Deze kosten bedragen circa 5,75 per pakket (bij DHL), raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

    • Kan ik mijn product ruilen?

      Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met klantenservice@bikebudget.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product dat u wilt ruilen.

    • Wat is het retourtermijn?

      Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom u de bestelling terug wilt sturen. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

       

      U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen

    • Hoe kan ik betalen?

      U kunt bij ons betalen met de bekendste vormen van betalen in Nederland: iDeal, Creditcard (Mastercard en Visa), SEPA en Afterpay. Het voordeel hiervan is dat wij het direct kunnen zien als de bestelling geplaatst is en gelijk over kunnen gaan met het verwerken hiervan! Zodat u de bestelling snel in huis heeft. 

       

      Voor onze Belgische klanten is het ook mogelijk om met Bancontact, KBC/CBC Payment Button of Belfius direct net te betalen. Hiervoor kiest u tijdens het afronden van uw bestelling voor: Bancontact.

       

       

       

    • Kan ik achteraf betalen?

      Uiteraard, is dit mogelijk. Wilt u van deze mogelijkheid gebruik maken? Selecteer dan Afterpay bij het kiezen van uw betaalmethode.

    • Afterpay betaling mislukt?

      Waarom lukt het niet?

      AfterPay geeft jou graag de mogelijkheid om achteraf te betalen. Op het moment dat je bestelt checken we binnen een seconde een groot aantal factoren. Denk hierbij aan je persoonsgegevens, het bestelbedrag, de webshop waar je bestelt en meer. Op basis van deze combinatie van gegevens proberen wij in te schatten of jij je bestelling achteraf kunt betalen.

      Lukt het niet om een bestelling te plaatsen met AfterPay? Probeer dan eens een van de voorgestelde oplossingen.

       

      Een paar praktische tips

      - Heb je je telefoonnummer goed ingevuld? Een 10-cijferig, geldig telefoonnummer is verplicht om gebruik te maken van AfterPay.
      - Heb je een rekeningnummer doorgegeven? Let er dan op dat het formaat juist is. Dit betekent zonder spaties, punten of andere tekens. 
      - Denk erom dat je geboortedatum juist is ingevuld. Deze hebben wij nodig om je betaling met AfterPay goed te keuren.

       

      Bestel je voor het eerst met Afterpay?

      1. - Misschien bestel je voor een te hoog bedrag. Probeer het eerst eens onder de €75. We moeten je leren kennen als klant. Hoe beter we je leren kennen, hoe hoger jouw bestelbedrag kan worden. Houd er ook rekening mee dat je niet met AfterPay kunt bestellen als het orderbedrag te laag is: wij hanteren een minimumbedrag van €5.

      2. - Met bepaalde e-mailadressen kun je niet bestellen via AfterPay, bijvoorbeeld@mail.com en @gmx.com. We raden je aan een ander e-mailadres te gebruiken voor je bestelling, bijvoorbeeld van Gmail of Outlook.

      3. - Zit je in een schuldhulpverleningstraject of sta je onder bewind? Dan kun je geen gebruik maken van AfterPay als betaalmethode.

      4. - Heb je de juiste gegevens ingevuld? Gebruik altijd je eigen gegevens, zoals je geboortedatum en je telefoonnummer. Ben je jonger dan 18 jaar? Dan is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van AfterPay.

      5. - Gebruik je een afwijkend afleveradres? Niet alle afleveradressen worden geaccepteerd. Probeer eens een ander afleveradres of gebruik je eigen adres.

       

      Heb je al vaker besteld met Afterpay?

      1. - Controleer of je nog openstaande bestellingen hebt. Misschien is het totaalbedrag van je openstaande orders te hoog. Probeer in dit geval eerst een van je openstaande betaaloverzichten  te voldoen. 

      2. - Het kan zijn dat een openstaande order is overgedragen aan een incassobureau. Als je een nog onbetaalde AfterPay rekening bij een incassobureau hebt kun je niet via AfterPay bestellen.

      3. - Met bepaalde e-mailadressen kun je niet bestellen via AfterPay, bijvoorbeeld@mail.com en @gmx.com. We raden je aan een ander e-mailadres te gebruiken voor je bestelling, bijvoorbeeld van Gmail of Outlook

      4. - Zit je in een schuldhulpverleningstraject of sta je onder bewind? Dan kun je geen gebruik maken van AfterPay als betaalmethode.

      5. - Gebruik je een afwijkend afleveradres? Niet alle afleveradressen worden geaccepteerd. Probeer een ander afleveradres of gebruik je eigen adres. 

       

       

    • Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?

      Op de artikelpagina en in het winkelmandje wordt de exacte levertijd aangegeven. Het kan zijn dat een combinatie van producten een langere levertijd oplevert. 

       

      Voor 20.59 uur besteld, morgen in huis

      Voor een groot deel van onze artikelen geldt voor 20.59 uur besteld de volgende werkdag tussen 10:00 en 18:00 uur geleverd. 

       

      Voor 23.59 uur besteld, morgenavond in huis 

      Bij een deel van onze artikelen kunnen we nog sneller leveren. Voor 23.59 uur besteld is de volgende werkdag tussen 18:00 en 22:30 uur geleverd. Bij de artikelen waar deze optie mogelijk is wordt dit zichtbaar op de productpagina en in het winkelmandje. 

       

      Voor 10.30 uur besteld, vandaag in huis 

      Met een select aantal producten kunt u kiezen voor Same Day Delivery. Indien deze optie beschikbaar is voor het product wordt dit weergegeven in het winkelmandje. 

       

       

      Voor 18:00 uur besteld, binnen 2 werkdagen in huis

      Om onze ecologische impact te verkleinen proberen we artikelen die uit verschillende magazijnen worden verstuurd samen te voegen. Bij een combinatie van sommige artikelen geldt daardoor een langere levertijd. Dit wordt weergegeven in het winkelmandje.

       

      * De bovenstaande leveringstijden zijn geldig mits het artikel voorradig is. 

    • Betaling niet gelukt

      Is uw bestelling niet gelukt? Dan kunt u het beste even contact met ons opnemen.

    • Hoe verzilver ik mijn kortingsbon?

      Linksonderaan in uw winkelmandje kunt u de kortingsbon verzilveren. De prijzen van de artikelen waar de code op van toepassing is zullen na het verzilveren direct zichtbaar zijn.

       

       

    • Pakketbezorger gemist? Geen probleem

      Was je niet thuis toen DHL je pakket kwam bezorgen? DHL laat dan een kaartje achter in de brievenbus. DHL bezorgd je pakket de volgende dag bij een DHL pakket-punt. DHL laat een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd. 

       

      Je kunt er ook voor kiezen in de track & trace om je pakket opnieuw thuis of bij je buren te laten bezorgen. Je hebt dan de keuze uit verschillende data en tijdvakken overdag en in de avond. Wil je liever een ander DHL punt kiezen, ook dat is mogelijk. Je kunt je keuze tot 23:59 uur doorgeven. 

       

      Klik hier om een ander moment, bezorgen bij de buren of bij een DHL parcelshop te kiezen.

    • Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven?

      Neem zo snel mogelijk contact met ons op (info@bikebudget). We proberen dan indien mogelijk de bestelling alsnog voor u te wijzigen. Indien het product al is verzonden zijn de kosten voor uw eigen rekening.

    • Hoelang duurt het voordat ik mijn geld terug heb na het annuleren of retourneren?

      Wij streven er naar om dit uiteraard zo snel mogelijk te doen. Het zal maximaal 14 dagen duren. 

    • Wat zijn de bezorgkosten van BikeBudget.nl?

       

      Kleding, accessoires en onderdelen

      Als u kleding, accessoires of onderdelen bij ons besteld zijn de bezorgkosten boven de €49,- gratis. Daaronder rekenen wij slechts € 4,99. 

       

       

      Verzending accessoires en onderdelen naar België

      De kosten voor verzending naar België bedragen €6,95 en wederom boven de €49,- zijn de verzendkosten gratis!

       

       

      *Bovenstaande prijzen zijn binnen Nederland met uitzondering van de waddeneilanden.

       

      **De vermelde prijzen op BikeBudget.nl zijn exclusief verzendkosten. 

    • Hoelang maak ik aanspraak op garantie?

      Garantie op het frame: volgens fabrieksgarantie
      Garantie op onderdelen: dit is afhankelijk van de leverancier en het soort onderdeel
      Garantie op voorvork: volgens fabrieksgarantie
       
      Voor de daadwerkelijke garantieduur kunt u contact op nemen via de mail.
       
    • Kan ik mijn bestelling annuleren?

      Ja, annuleren is mogelijk mits de bestelling nog niet is verzonden, hiervoor dient u een mail te sturen naar info@bikebudget.nl .


      Heeft u de bestelling al ontvangen en wilt u deze toch annuleren? Kijk dan op onze retourpagina.

    • Meer informatie over uw herroepingsrecht

      Het herroepingsrecht
      U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Komt het product beschadigd of gebruikt terug  dan kunnen wij u daarvoor kosten in rekening brengen.

      De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Als u in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heeft besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop u het laatste product of onderdeel heeft ontvangen. Op het moment dat u met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht verzoeken wij u om ons een e-mail, al dan niet met inbegrip van het modelformulier te sturen naar  info@bikebudget.nl . Binnen uiterlijk 14 dagen na het sturen van de e-mail dient u de producten terug te sturen. Na ontvangst van uw geretourneerde product proberen wij zo snel mogelijk uw geld terug over te maken, uiterlijk binnen 14 dagen.
      Wij verzoeken u het product zoveel als mogelijk in de originele verpakking te retourneren.

       

      Terugbetaling
      In geval van een herroeping ontvangt u alle betalingen, exclusief leveringskosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat u heeft aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee u betaald heeft, tenzij u een andere methode met ons afspreekt. U draagt zelf de kosten voor de retourzending. Wij schatten dat deze kosten maximaal € 29.95 zullen bedragen.

       

      Uitsluiting herroepingsrecht
      Het herroepingsrecht is uitgesloten voor:

      • Producten die naar uw specificatie gemaakt zijn, zoals Gepersonaliseerde fietsen

      Modelformulier voor herroeping
      (dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen, u kunt ook herroepen d.m.v. te mailen naar: info@bikebudget.nl )
      Aan BikeBudget
      Logtenburg 8

      4841PA Prinsenbeek

      info@bikebudget.nl
      Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende:

      • de verkoop van de volgende goederen:
      • de levering van de volgende digitale inhoud:
      • de verrichting van de volgende dienst herroept/herroepen:

      Besteld op* / Ontvangen op*:
      Naam/Namen consument(en):
      Adres consument(en):
      Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend):
      Datum:
      (*) Doorhalen (of weghalen) wat niet van toepassing is

    • Wanneer zijn wij bereikbaar?

      Van maandag t/m vrijdag zijn we telefonisch bereikbaar van 10:00 uur t/m 16:00 uur. Mailen kunt u op ieder tijdstip, wij streven er naar om binnen 1 werkdag te reageren.

    • Klachtenpagina

      Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@bikebudget.nl . 

       

      Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Vraag niet beantwoord?

Stuur ons een mail

  1. Neem gerust contact met ons op

    Vraag niet beantwoord?

    Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

DEALS VOOR JOU: